Dela nyhet
Åhus Beachhandboll 17-19/7
2 jul, 20:51 0 kommentarer
Vi har två lag anmälda. Ons – tors spelar vi classic (inomhusregler) och fre ställer vi om till internationella regler med 360 och inflights. Som vanligt hejar vi på varandra när våra matcher inte krockar, vilket innebär att alla spelare samlas samtidigt och alla stannar kvar tills båda lagen har spelat färdigt!
Spelschemat hittar ni genom följande länkar: Spelschema Classic & Spelschema internationella eller via appen ÅHUS BEACH – Flickor 13 år Classic grupp 1 & 6 samt Flickor 12/13 år Beachhandboll (det finns bara en grupp).
Matchtid: Classic: 1 x 10 min. Vid lika resultat under slutspelet avgörs matcherna med "golden goal" (första målet vinner). Internationella regler: 2 x 5 min. Golden gold om oavgjort i ett set och shoot out om matchen slutar 1-1 i set, i både gruppspel och slutspel.
Samling: Ons 17/7 kl 11:15 utanför ingången, tors 18/7 kl 09:15 vid klubbtältet samt fre 19/7 kl 11:30 vid klubbtältet.
Parkering: Man kan förboka parkering för att slippa köra runt och leta: Förboka parkering här eller via appen. Tänk annars på att det kan ta tid att hitta parkering och därefter ta sig till festivalområdet. Hittar ni inte parkering så släpp av tjejerna så de hinner till samlingen innan ni fortsätter jakten på en plats, vi finns där och möter upp dem.
Samåkning: Ni får gärna ordna med samåkning. Kommentera gärna inlägget eller skriv i vår fb-gruppen om man har plats i sin bil eller om någon behöver skjuts.
Kan man som vårdnadshavare inte följa med så behöver man inte vara orolig, vi ser till att tjejerna håller ihop alla dagarna. Självklart är alla som vill och kan välkomna att titta och heja på oss!
Mat och dryck: I år har vi inte beställt några hamburgarkassar eftersom vi tycker det har blivit mindre innehåll i dessa och priset har ökat en hel del. Vi vill fortfarande fixa hamburgare till tjejerna, ons och fre, som vår aktivitetskassa står för. Därför efterlyser vi någon/några som kan hjälpa oss att handla och ta med maten till festivalområdet samt några som kan grilla burgarna. Meddela oss om du kan hjälpa till med något av detta. Tack på förhand!
Det finns olika matställen inne på området men vi rekommenderar att även packa med sig mat för att kunna fylla på med energi så det finns ork hela dagarna. Tänk på att det är viktigt med ordentlig mat och mellanmål.
När det gäller dryck så är det bra om tjejerna förutom vatten även dricker tex resorb som innehåller en del salter som kroppen behöver när det är varmt och man svettas mycket. Saft/sugrörsdryck går också bra att komplettera med.
Klädsel: Vanliga matchkläder, dvs blå shorts och matchtröja. Glöm inte vattenflaska och håret uppsatt. Inga smycken och ev örhängen i nytagna hål ska tejpas. Ta med keps och solglasögon för att skydda huvud och ögon från sol när vi inte spelar. Flipflop/badtofflor är bra att ha på fötterna inne på området.
Övrig packning: Vi måste vara rustade för både solsken och regn. Packa med badkläder, handduk, regnkläder, underställ (hoppas vi inte att vi behöver använda) och ett extra ombyte om kläderna behöver hängas på tork mellan matcherna.
Klubbtält: KHK har ett tält inne på festivalområdet, här finns det möjlighet att lägga ifrån sig viss packning. Detta är även vår samlingspunkt under turneringen och en bra plats för härligt häng både för spelare och våra supportrar.
Mycket info blir det... har ni några frågor så kommentar inlägget så att alla får ta del av svaren.
Vi hoppas på att ni liksom vi ser fram emot härliga dagar i sanden!